onsdag 22 augusti 2012

Ny halsduk på G

Den här veckan har jag dykt ner i garnförrådet. En ny virkning är påbörjad och skall bli en ny halsduk, eller en form av "halsdukskrage" är det mer tänkt. Vi får se hur slutresultatet blir. Det är inte alltid det blir som man har tänkt sig. Känns lite halvt makabert att sitta i soffan underkläder, balkongdörren på vid gavel, strålande sol och 23 grader varmt ute och längta tills man får börja använda såna här plagg. 


Så småningom blir det nog även att par matchande virkade vantar också.


Och jag sprang precis på detta härliga jultecken i Amandas Jul:


Vilken smak tror ni på i år? Personligen hoppas jag på något fruktigt i kombination med något kryddigt. Jag var inget vidare fan av förra årets glögg. Flaskan var himla snygg dock!

<a href="http://www.julbloggar.se">Julbloggar</a>

3 kommentarer:

  1. Vad mysigt att virka såhär på höstkanten! (trots värmen!) Jag har själv ett julbroderi jag borde ta tag i från förra julen :)

    SvaraRadera
  2. Halsduken kommer nog bli hur fin som helst!

    SvaraRadera