lördag 18 augusti 2012

Inlägg nr 1

I år har jag börjat längta efter jul ovanligt tidigt och väljer därför att starta en julblogg. Det känns lite "fel" att blogga om jul och jullängtan i min vanliga blogg redan i augusti! Men här kommer det den närmaste tiden att lite sporadiskt dyka upp inlägg som handlar om julen. Ju längre det lider mot jul, desto mer frekvent kommer inläggen antagligen att dyka upp. 

Jag är uppvuxen med en mamma som fullkomligt älskar julen och allt som hör därtill. Man skulle kunna säga att hon har lyckats föra över sin kärlek till denna högtid till mig väldigt bra! Eftersom det är lite väl tidigt för nytagna bilder från julen 2012 så bjuder jag på några från förre årets jul. 

 Förra årets pepparkakskyrka, designad av mig och byggd med hjälp av mina fina systrar.

 Herr G 2011. 
Den vackraste julgran jag har sett i hela mitt liv. Min julgran var så fantastiskt vacker att den fick stå från 1 advent till mitten på januari. 
En liten del av adventsljusstaken.

I går kväll var jag dessutom hemma själv och gick loss på tv4plays utbud av "Leilas söta jul". Helt underbart!

2 kommentarer:

  1. Vad kul med en ny julblogg. Finns ju en hel del av de nu.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Och fler lär det förhoppningsvis bli ju närmare jul vi kommer =)

      Radera