söndag 19 augusti 2012

Gran?

Under gårdagen gick jag en sväng i skogen vid våra hagar för att kolla om det kommit upp några kantareller, vilket det självklart hade gjort! Men så sprang jag på ett par lovande exemplar av eventuella julgranar. Vad sägs tex om den här?

Den lite tjocka och knubbiga varianten.

Förra året letade jag och letade efter en gran som skulle klara mina kriterier och vände hem tomhänt ett par gånger. Sen en dag så stod den bara där, ensam på en liten kulle ute på ängen mitt i hagen och var bara så perfekt! Förra årets gran var lagom stor, tät och lite busig med utstickande grenar. Hur som helst, under gårdagens svampplockning sprang jag på inte mindre än 4 potentiella julgranar! I år kanske det blir svårt att välja istället. Alla granarna hade olika form och uttryck. Det lär bli fler granspaningar, men lite närmare jul skulle jag tro.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar