måndag 20 augusti 2012

Höstlängtan

Är det på grund av den lite småtråkiga sommaren (vädermässigt) som längtan efter höst och kyla redan börjar infinna sig? Tanken att är det inte någon riktig sommar så kan det ju lika gärna bli höst direkt istället? Jag antar att jag inte är ensam om att längta efter kyliga dagar och den första frosten som kraschar lite skönt under fötterna. Hoppas sönder de första frusna vattenpölarna, tända ett ljus eller två på kvällen och krypa upp i soffhörnet med något varmt att dricka. 

Jag insåg idag att ett par av mina drickbara inköp som blev kvar från förra året har bäst-före-datum redan i oktober. Det måste ju verkligen innebära att det är ok att tjuvstarta med glöggen om ca 2 månader?!

Min favoritglögg! Två stycken flaskor finns sparade.

Men denna går ju inte av för hackor heller en kylig höstdag eller en kall vinterkväll:
Om äppelkaka finns i flytande form så är det här precis det.

3 kommentarer:

  1. Vad kul med en ny julblogg! Yogis teer känner jag till, och jag har samma favorit som du. Men bra att du påminde mig för den har varit slut ett tag nu.

    SvaraRadera
  2. Den är härlig, jag gillar Bedtime varianten väldigt mycket också.

    SvaraRadera
  3. Mmm jag drack varm och kall igår. Den funkar alltid :-)

    SvaraRadera